نرم افزار حسابداری لوازم خانگی

حسابداری سخت نیست! به‌شرطی‌که ابزار مناسب را در دست داشته باشیم. استفاده از یک نرم افزار حسابداری مناسب در کنار استفاده از دانش روز دنیا و تجربه یک حسابدار خبره همه‌ی چیزهایی است که برای مدیریت درست بخش مالی و حسابداری یک کسب و کار نیاز داریم. اما صبر کنید، این همه ماجرا نیست. کسب و کارهای مختلف، نیازهای متفاوتی دارند.

انتخاب نرم‌افزار حسابداری مناسب هر کسب و کار می‌تواند گره ماجرا را باز کند. ما در سپیدارسیستم قصد داریم نرم افزارهای حسابداری مناسب هر کسب و کار را به تدریج معرفی کنیم. در این مقاله به سراغ نرم ‌افزار حسابداری لوازم خانگی می‌رویم. مشخصات و قابلیت‌های این نرم‌افزار را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نرم افزار حسابداری لوازم خانگی؛ از مغازه‌های کوچک تا فروشگاه‌های بزرگ

از مغازه‌ای کوچک در دل بازار تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه لوازم خانگی، همه به یک نرم‌افزار حسابداری مناسب نیاز دارند. تمام کسب و کارهایی که قصد دارند به صورت منظم دخل و خرج خود را مدیریت کرده و در مسیر درست گام بردارند باید از ابتدای فعالیت از یک نرم ‌افزار حسابداری مناسب استفاده کنند. اما نرم ‌افزار حسابداری لوازم خانگی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

از لوازم دیجیتال تا آشپزخانه؛ چه کسب و کارهایی به نرم افزار حسابداری لوازم خانگی نیاز دارند؟

فروشگاه‌های لوازم صوتی و تصویری، فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه، فروشندگان مبل و لوازم چوبی و دیگر لوازم خانگی همگی می‌توانند از نرم افزار حسابداری لوازم خانگی استفاده کنند.

فروشگاه‌های لوازم صوتی و تصویری

در فروشگاه‌های لوازم صوتی و تصویری، محصولات حاشیه سود بالایی دارند. این حاشیه سود باید دقیقاً محاسبه شود. شناخت کالاها و لوازمی که حاشیه سودی بیش‌تری دارند و دریافت گزارش‌های منظم باعث می‌شود که یک کسب و کار بتواند با برنامه‌ریزی دقیق‌تر سود بیش‌تری کسب کند.

فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه

فروشگاه‌های عرضه‌کننده لوازم آشپزخانه مثل لوازم‌برقی، ظروف‌چینی و سرویس پذیرایی از دیگر کسب‌و‌کارهایی هستند که نیاز به استفاده از یک نرم افزار حسابداری لوازم خانگی عالی دارند. در این فروشگاه‌ها توجه به میزان و تعداد فروش کالا اهمیت زیادی دارد.

فروشگاه‌های مبل و لوازم چوبی

فروش مبل و لوازم چوبی از جمله بازارهای سودده و جذاب در ایران است. بسیاری از عرضه‌کنندگان این کالاها خود کارگاه تولیدی دارند. در این جنس کسب‌وکار محاسبه قیمت تمام‌شده و فروش کالا به قیمتی رقابتی برای جذب مشتری اهمیت زیادی دارد. تمامی این نیازها در نرم افزار حسابداری لوازم خانگی پاسخ داده‌شده است.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که در فروشگاه‌های لوازم خانگی از نرم افزار حسابداری فروشگاه استفاده می‌شود. بنابراین چه نیازی به نرم‌افزار حسابداری لوازم خانگی داریم؟ آشنایی با امکانات نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی به این سوال پاسخ می‌دهد.

نگاهی به امکانات نرم افزار حسابداری لوازم خانگی

نرم‌ افزار حسابداری لوازم خانگی امکانات منحصربه‌فردی متناسب با نیازهای یک فروشگاه لوازم خانگی ارائه می‌کند. قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزار حسابداری لوازم خانگی را می‌توان در 8 دسته طبقه‌بندی و بررسی کرد:

1. سهولت استفاده از نرم افزار حسابداری لوازم خانگی

در نرم افزار لوازم خانگی کافی است یک‌بار کدینگ محصولات را وارد کنید. در فروشگاه‌های لوازم خانگی تعداد محصولات چندان زیاد نیست. از طرف دیگر استفاده از یک سیستم کدگذاری صحیح باعث می‌شود که صاحب کسب و کار بتواند به سهولت میزان موجودی و تعداد فروش‌رفته هر کالا را مشاهده کند. با یک‌بار واردکردن تمامی محصولات، به‌راحتی می‌توان تمامی فرآیندها را مدیریت کرد.

2. مدیریت تمام برندها و کالاها؛ هر دسته‌بندی چقدر سود دارد؟

در لوازم خانگی برندها تعیین‌کننده هستند. مشتریان برندها را دنبال کرده و بر اساس خوش‌نامی یک برند دست به انتخاب می‌زنند. در نرم افزار حسابداری برای لوازم خانگی امکانات جذابی تدارک‌دیده‌شده که به کمک آن می‌توانید میزان فروش را بر اساس برند یا دسته‌ی‌ کالا مشاهده کنید. خروجی‌ اکسل، تصاویر مقایسه‌ای میزان فروش برندها و دسته‌ها اطلاعات بسیار ارزشمندی را برای تصمیم‌گیری در اختیار مالک کسب و کار قرار می‌دهد.

3. مدیریت انبار و گردش کالاها؛ مهم‌ترین بخش حسابداری فروشگاهی

در یک فروشگاه لوازم خانگی، هیچ چیز به اندازه مدیریت انبار اهمیت ندارد. موجودی فعلی هر محصول، تعداد محصول فروش‌رفته، محصولات معیوب، محصولات برگشت‌خورده و میزان فروش ماهانه هر محصول از جمله این اطلاعات مرتبط با انبار است.

در حقیقت اهمیت مدیریت انبار یک فروشگاه لوازم خانگی را می‌توان با یک کارخانه مقایسه کرد. در یک واحد تولیدی که از نرم افزار حسابداری تولیدی استفاده می‌کند، اطلاع از جزئیات انبار به مدیریت زنجیره‌تامین کمک می‌کند. در فروشگاه‌های لوازم خانگی نیز مدیر فروشگاه می‌تواند با علم کامل به موجودی فعلی فروشگاه، نسبت به خرید لوازم و کالاهای جدید اقدام کند.

4. مدیریت فروش؛ از فصل داغ بازار عقب نمانید

اکثر کسب و کارهای سنتی و فیزیکی مثل لوازم‌خانگی، یک فصل داغ دارند. برای مثال فروشگاه‌های فرش از خردادماه تا شهریورماه بیش‌ترین فروش خود را تجربه می‌کنند. این آمار را تنها می‌توان با کمک یک نرم افزار حسابداری لوازم خانگی به‌دست‌آورد.

دردست‌داشتن این اطلاعات باعث می‌شود که صاحب یک کسب‌وکار بتواند برای فصل فروش خود برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام دهد و بیش‌ترین فروش را ثبت کند.

5. مدیریت حساب‌ها؛ امکانات ویژه نرم‌افزار حسابداری لوازم خانگی

خریدهای نقد معمولاً مشکلی برای سیستم حسابداری ایجاد نمی‌کنند. فروشندگان نیز فروش نقدی را ترجیح می‌دهند. اگرچه نرم افزار حسابداری می‌تواند در مدیریت حساب‌های نقدی کمک زیادی بکند، اما نرم‌افزار حسابداری لوازم خانگی برای خریدهای اقساطی هم برنامه‌ریزی‌ شده است.

ثبت موعد چک، آلارم نزدیک‌بودن موعد چک، میزان مطالبات وصل‌شده و باقی‌مانده از جمله مواردی است که در بخش مدیریت حسابداری نرم‌افزار لوازم خانگی قابل انجام است. به‌این‌ترتیب کسب‌وکارها می‌توانند به‌راحتی از این ویژگی استفاده کرده و از فروش اقساطی محصولات خود را به‌عنوان یک مزیت رقابتی در بازار کمال بهره را ببرند.

6. محرمانگی؛ حسابداری قلب کسب و کار شما است

موجودی نقدی فعلی، موجودی نقدشونده، اسامی مشتریان، میزان خرید، آمار فروش و صدها مورد دیگر جزء اسناد محرمانه یک کسب‌و‌کار هستند. نباید گمان کرد که این اطلاعات فقط در شرکت‌ها و نرم افزار حسابداری شرکتی، اهمیت دارند. فروشگاه‌ها هم به امنیت اطلاعات نیاز دارند. نرم‌افزار حسابداری لوازم‌خانگی این امکان را به شما می‌دهد تا با تعریف سطوح مختلف دسترسی، اسناد خود را از گزند دیگران حفظ کنید.

7. مشتریان خود را حفظ کنید

خرید دوباره یک مشتری، بهترین خبر برای صاحب کسب‌وکار است. معمولاً جذب مشتریانی که یک‌بار خرید کرده‌اند، هزینه کم‌تری نسبت به جذب مشتریان تازه‌وارد دارد.

سیستم حسابداری لوازم خانگی، با ثبت اطلاعات هویتی مشتریان مثل شماره تماس، نام، تاریخ تولد، میزان خرید و تاریخ مراجعه به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید مشتریان خود را برگردانید. خبر خوب این‌است‌که نرم‌افزار حسابداری لوازم‌خانگی مستقیماً امکان ارسال پیامک تبلیغاتی دارد. ازطرف‌دیگر می‌توانید در مناسبت‌های مختلف مثل تولد مشتری، کد تخفیف ویژه‌ای تعریف و برای او ارسال کرد.

8. محاسبه مالیات کالا و جزء به جزء هزینه هر کالا

از سال 1387 و با تصویب دریافت مالیات بر‌ارزش‌افزوده، همه‌ی فروشندگان موظف هستند که این مالیات را پرداخت کنند. یکی از امکانات بسیار کاربردی نرم‌ افزار حسابداری ویژه لوازم خانگی امکان محاسبه مالیات برارزش‌افزوده است. نرم افزار حسابداری لوازم خانگی به شما کمک می‌کند تا به دور از مشکلات مالیاتی و درگیری‌های آن، کسب‌و‌کار خود را مدیریت کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مبحث مالیات به صفحه انواع مالیات شرکت ها مراجعه کنید.

نرم افزار حسابداری لوازم خانگی با سایر نرم‌افزارهای حسابداری چه تفاوتی دارد؟

حدس می‌زنیم تا اینجا به‌خوبی تفاوت نرم‌افزار حسابداری لوازم خانگی با دیگر نرم‌افزارها را متوجه شده‌اید. اما در پایان بد نیست برای جمع‌بندی نگاهی به تفاوت‌های نرم‌افزار حسابداری لوازم‌خانگی با دیگر نرم‌افزارهای بیندازیم. نیازهای یک کسب و کار شرکتی با کسب و کار فروشگاهی متفاوت است.

در نرم‌افزار حسابداری لوازم خانگی اولویت با مدیریت انبار، مدیریت فروش و بازگرداندن مشتریان است. در حالی که در نرم‌افزارهای حسابداری شرکتی یا خدماتی اولویت اصلی مدیریت حساب‌ها، پرداخت حقوق و دستمزد، محاسبه مالیات، بیمه و پیروی از استاندارد های حسابداری تعیین‌شده است. برای اینکه بیشتر با بحث حسابداری بیمه آشنا شوید، مطالعه مقاله حسابرسی بیمه تامین اجتماعی را از دست ندهید.

حسابداری خود را به سپیدارسیستم بسپارید

در این مقاله نرم افزار حسابداری لوازم خانگی، تفاوت‌ها و قابلیت‌های ویژه آن را بررسی کردیم. امیدواریم اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله بتواند در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری لوازم خانگی به شما کمک کند.

تلاش همیشگی مجموعه سپیدارسیستم آگاهی بخشی در خصوص اهمیت استفاده از دانش حسابداری و تاثیرات مثبت آن در کسب و کارها است. ارائه مقالات آموزش رایگان حسابداری و آموزش مالیات در کنار رادیو مالی از برنامه‌های آموزشی سپیدارسیستم است. شرکت سپیدارسیستم با بیش از دو دهه سابقه درخشان در صنعت حسابداری ایران، انواع نرم‌افزارهای تخصصی حسابداری را عرضه می‌کند. برای آشنایی و کسب اطلاعات بیش‌تر از محصولات ما می‌توانید با شماره تلفن 07191001334 تماس حاصل کنید.

برای دریافت خدمات مالی با ما در تماس باشید

  • 07191001334

Sign up to our Newsletter

[contact-form-7 id=”989″ /]

(با وارد کردن ایمیل خود در خبرنامه تحلیل گستر آراد عضو شوید)